20 Ağustos 2009 Perşembe

ÇALGI-ÇENGİ


Kurumsal mailime gelen spam maillerden biri.Abuk bir konusu olmasına rağmen boşlukta bir hoşluk yaratmak adına üşenmeyip açtım.Önce bir link ''önceki yaşamınızda kimdiniz''.Linkte senli benli bir muamele yapmayıp araya mesafe koyduğu için haketti bakılmayı deyip giriştim mevzuya.


Doğum tarihi,cinsiyet ve isim yazdıktan sonra (bu kadar kolay yani geçmiş yaşam analizi yapmak:) çıkan sonuç şöyle; ''Önceki yaşamında kadın olarak 1690 yılında Afrika ülkesinde doğmuştun. Hayatını savaşmadan da mutlu olabileceğimizi anlamak ve bunu herkese anlatmak amacıyla çiftçi, ahçı ya da sağlıkçı olarak geçirdin. Araştırmacı, keşif yapmayı seven ve gezmeyi seven bir kişiliğe sahiptin ve 53 yıl yaşayarak 1743 yılında, şimdiki yaşamında amacını gerçekleştirmek üzere hayatını kaybettin.'' dedi.Eyvallah dedim.Gerçek olmasa da şimdi de edinebileceğim iyi bir amaca hizmet etmişim.Ardından gelecek falı vardı,buna da bakmadan geçmek olmaz.Bu arada iki kişi başlayan şamatamız küçük bir meraklı kalabalığa dönüştü giderek.Ben kimdim,ben kimdim diyerek...Konuyu dağıtmadan gelecekte kim olacağımı da yazayım; ''Sonraki yaşamında erkek olarak 2345 yılında şimdiki A.B.D ülkesinde doğacaksın. Hayatını geçmişi araştırmak amacıyla avukat olarak geçireceksin. Araştırmacı, keşif yapmayı seven ve gezmeyi seven bir kişiliğe sahip olacak ve 83 yıl yaşayarak 2428 yılında, yeni bir amaç için tekrar doğmak üzere hayatını kaybedeceksin. '' buyurdu.Bunda da yine ulvi bir amaca hizmet etmişim diye övünürken gördük ki herkesi farklı ancak aynı yalaka üslupla pohpohluyordu.Zaten bence mühim olan iyi ya da kötü hayatta bir amaca sahip olabilmektir.Öncesi sonrası değil.



Laubaliliğe başladık ya birkere kendime göre bir test buldum oncasının içinden.Bir enstrüman olsam hangisi olurdum?Yani canlı değil de bir eşya olacak olsam niye bir makas ya da çekiç falan olayım ki.Tabi enstrüman olacağım.Bunda diğerlerine kıyasla birkaç fazla soru daha vardı.Üstünkörü cevapladım meraktan ''diyapozon'' çıktım.Hoş,güzel,marjinal,özel bir enstrüman.Amma velakin tipini beğenmedim.Görselciyim ya tipi illa ki düzgün olacak.Müzik yapmaya yarasa da çatala benzeyen bir enstrüman olmak istemediğim için dönüp itina ile tekrar cevapladığımda kendimi buldum.Kastanyet.Evet benden olsa olsa kastanyet olur.Kıvrak,gevrek,otantik,kendine özgü bir havası olan...
P.S. Oh be! Üzerimdeki ölü toprağını tozuttum sonunda.

Hiç yorum yok: