16 Nisan 2009 Perşembe

BİLİNÇALTI SORUNSALI

Bilincimden aşağılara doğru merdivenden inen küçük adam yine işbaşında.Günlük işlere odaklanmış yolda yürürken yanımdan geçen bir kadından gelen 'koku' uyardı bu durumu.Nasıl olduğunu ben de bilmiyorum.An kadar kısa bir sürede duydum o kokuyu ve zihnimde tarif edemediğim ama çok tanıdık gelen birşeyler canlandı.Ne kadar yorduysam da kendimi,bulamadım ne ifade ettiğini.Hani olur ya bir isim ya da bir yer ismi takılır insanın aklına arar durursun dilinin ucuna kadar gelir tam çıkaramazsın doğru kelimeyi,için için yer durursun beynini bulabilmek için.Bu da kısmen öyle birşey.Tek farkı ne aradığımı bilmemem.Sadece kokunun çağrıştırdığı ya da kokuyla özdeşleşmiş bir film karesi aramak belki arşivden.

Bunun benzeri durumlar oluyor zaman zaman.Mesela her makarna süzüşümde ortaokuldaki aynı iki kişi geliyor aklıma.Yanlız spagetti,erişte falan değil.fiyonk makarna olacak.

Kokuyla ilgili de-başka bir koku bu-ilkokulda,okulun yakınında metruk bir ev vardı.Eski,yıkık dökük,harabe bir ev.Çocuk aklımızla oraya gider ve korkunç ürkünç hikayeler anlatırdık birbirimize.O evde bulduğumuz bir parfüm şişesine hikaye uydurmuştuk.Metruk ev çok defa rüyama girdi.Kokuyu da senelerdir,zaman zaman her duyduğumda aynı hisleri duyarım.İçim acır,sızlar.Bu hissiyat evdeki hayali kadın için mi yoksa çocukluk anım olmasından kaynaklı mı bilmiyorum.

Dün,gün içinde acil kafein ihtiyacımı karşılamak üzere plastik bardakta kahve içmekteyken yine aynı his uyandı.Plastik bardaktan kahve içmekten nefret ederim ancak üşendiğim ve zamanım dar olduğu için idareten içmeye çalıştım.Bu duruma biryerlerden aşina olduğum geldi aklıma.Çok sürmedi bilinçaltıma giden küçük adamın doğru klasörü bulması.Onbiryıldır periyodik olarak yaptığım otobüs yolculuklarında çay içemediğim için mecbur kalırdım plastik bardaktan kahve içmeye ve her seferinde kendi bardağımı almayı unuttuğumu düşünürdüm.

Bilinçaltı ile bilinç arasında o kadar uzun mesafe olmasa da salon salomenje olsa çok mu karmaşık olurdu acaba?Gördüğüm rüyaların bilinçaltı kaynaklı olduğunu düşündüğümde vazgeçtim bu fikrimden,geri aldım...

Hiç yorum yok: